הבשורות של דרעי • הממשלה אישרה: הפחתת תעריפי המים בגובה המע"מ

    איתי גדסי No Comments on הבשורות של דרעי • הממשלה אישרה: הפחתת תעריפי המים בגובה המע"מ
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את הצעת שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי המים בגובה המע"מ.

    ההחלטה מצטרפת להחלטה שאושרה בכנסת ובממשלה לאחרונה להפחית את המע"מ על כל התחבורה הציבורית, החלטה שתיכנס לתוקף ב-1 לפברואר הקרוב. עלות ההחלטות שאמורות לחסוך בממוצע 2500 שקלים לחודש למשפחות מהשכבות החלשות היא כמיליארד שקלים.

    במהלך הישיבה שיבחו שרי הממשלה את שר הפנים דרעי על יוזמתו. השרים ישראל כץ, גילה גמליאל ונפתלי בנט ציינו כי השר דרעי העביר כספים קואליציוניים של ש"ס לטובת הנחות גדולות על התחבורה הציבורית והמים לכלל הציבור.

    שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון אמר כי "זהו צעד נוסף במסגרת המלחמה שלנו ביוקר המחייה וצמצום הפערים החברתיים בישראל. ההפחתה בתעריפי המים מצטרפת להפחתת תעריפי התחבורה הציבורית שאושרה השבוע בכנסת כמו גם לרפורמה להפחתת ביטוחי החובה והפעולות להפחתת דמי הניהול בפנסיה. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק"ץ

    שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי אמר כי "התחבורה הציבורית והמים הם שניים מהמוצרים הבסיסיים ביותר ואני שמח שההנחות הללו יובילו לכך שמשפחות רבות בישראל יהנו מהנחות של אלפי שקלים בשנה. סיעת ש״ס בראשותי העבירה את הכספים הקואליציוניים בסך 680 מיליון שקל להפחתת המעמ בתחבורה הציבורית ולאחר ששר האוצר כחלון הבין שמדובר בנושא חברתי ממדרגה ראשונה הוא נענה לבקשתי להוסיף עוד כ-300 מיליון שקלים לטובת ההנחה במים. גם הענקנו הנחות גדולות וגם לא פגענו במעמ האחיד.

    לדברי השר דרעי: "הבטחתי במערכת הבחירות להוריד את המע"מ על מוצרי יסוד והיום אני מקיין. אני מתחייב להמשיך בכך גם בהמשך".



    0 תגובות